Abadia de Montserrat

En directeMontserrat TV
De 07:30 a 08:30 Missa Laudes del dijous de la setmana XII de durant l'any (salmòdia setmana IV)
De 18:15 a 18:45 Sant Rosari: misteris de llum
De 18:45 a 19:30 Ofici de Vespres del dijous de la setmana XII de durant l'any (salmòdia setmana IV)
Imatge il·lustrativa
El cor de l'Abadia comença les vacances d'estiu, període durant el qual no participarà en els actes litúrgics del santuari fins al proper 27 d’agost.
Imatge il·lustrativa
L’Abadia de Montserrat ha tornat a acollir 44 anys després la visita d’un pontífex. Gairebé 8.000 persones han acompanyat la comunitat benedictina de Montserrat per rebre’l i participar en la pregària del Sant Rosari de Glòria i el cant de la Salve i el Virolai.
Mare de Déu de Montserrat
Santuari
Escolania de Montserrat
Museu de Montserrat
Amics de Montserrat

Comentaris bíblics

25 de juny de 2026
Avui el llibre dels Reis ens descriu una desfeta. Nabucodonosor assetja Jerusalem i deporta tothom que d’alguna manera era algú, començant pel rei i la seva família; i profana i s’enduu tots els tresors del temple. Un veritable desastre. Potser alguns de nosaltres hem viscut o vist desastres semblants; és a dir, quan per  raons diverses la fe ha estat ultratjada i ens hem sentit profundament humiliats en la nostra creença. Com creus que s’ha de reaccionar? 

Preguem amb el salm: «Per l’honor del vostre nom, Senyor, allibereu-nos.»

Santoral

25 de juny de 2026
Avui, dia 25 de juny, celebrem la festivitat: de sant Guillem de Vercel·li, abat; la de santa Oròsia, màrtir; i la de sant Màxim de Torí, bisbe. 

Sant Guillem de Vercel·li, abat

Fou un monjo itinerant, que buscà la soledat al llarg de la seva vida, i que anà canviant de lloc en funció d'aquesta recerca. Nascut a Vercel·li, al nord d’Itàlia, cap l'any 1085. Després d'un pelegrinatge a Sant Jaume de Compostel·la tot carregat de cadenes i la temptativa d’anar a Jerusalem, edificà el monestir de Montevergine, fundant la congregació benedictina del mateix nom que al final del segle XIX s’uní a la de Montecassino. Visqué sempre l'ideal benedictí amb un afany d'apostolat, una tendència a la mortificació i una fervent devoció mariana. 
“Es necessari que mitjançant el treball de nostres mans ens procurem l’aliment pel nostre cos, el vestit i els mitjans necessaris per socórrer els pobres. Per això no ha d’ocupar-nos tot el dia, perquè hem de trobar el temps suficient per dedicar-lo a la pregària, amb la que guanyarem nostra salvació i la dels nostre germans” 
Morí el 25 de juny de l'any 1142 i se'l venera a tot el Migdia italià i a Sicília. Fou canonitzat en 1942.

Santa Oròsia, màrtir

Fou una màrtir que mori a la zona de Jaca el segle VIII o IX, en els temps de l'ocupació musulmana. Segons la llegenda, era filla dels prínceps de Bohèmia i fou donada en matrimoni al sobirà d'Aragó, per enfortir la lluita contra els infidels. Quan es dirigia cap a la seva nova terra, en arribar a Yebra de Basa, prop de Jaca, fou capturada pels musulmans, els quals la van torturar fins a la mort. Anys més tard, el 25 de juny  del 1072, es trobà el seu cos, i les relíquies es repartiren entre Jaca i Yebra. És patrona de la diòcesi de Jaca. 

Sant Màxim de Torí, bisbe

Fou bisbe de Torí l'any 398, un any després de la mort d'Ambròs. Queden molt poques notícies d'ell; ara bé, ens n'ha arribat una col·lecció de més de noranta sermons. Ens ells es pot constatar la profunda i vital unió del bisbe amb la seva ciutat, i el compromís de reaccionar davant la degradació civil amenaçada per grups de bàrbars. El to i l'essència dels sermons impliquen una profunda preocupació pel benestar espiritual i material dels seus fidels, així com una major consciència de la responsabilitat política del bisbe. Es considerat un dels Pares de l’Església per la seva aportació significativa a la teologia cristiana dels primers segles.

Els valors benedictins de Montserrat

El lema Ora, Lege, Labora, Rege te ipsum, In Communitate es pot començar a llegir de de la seva base per anar-ne desgranant els valors que conté fins a arribar al cim al que no és altre que Déu.

ORA
LEGE
LABORA
REGE TE IPSUM
IN COMMUNITATE

La pregària

La pregària és el centre del dia a dia dels monjos. A través de l'Ofici Diví i la Missa conventual, la comunitat s'uneix per trobar-se amb Déu i amb els germans. Preguem per recordar que la vida és més gran que nosaltres i trobar sentit a allò que fem.