Abadia de Montserrat

En directeMontserrat TV
De 07:30 a 08:00 Laudes del divendres de la setmana XII de durant l'any (salmòdia setmana IV)
De 11:00 a 12:00 Missa de Sant Josepmaria Escrivà de Balaguer, prevere
De 18:15 a 18:45 Sant Rosari: misteris de dolor
De 18:45 a 19:30 Ofici de Vespres del divendres de la setmana XII de durant l'any (salmòdia setmana IV)
Imatge il·lustrativa
El cor de l'Abadia comença les vacances d'estiu, període durant el qual no participarà en els actes litúrgics del santuari fins al proper 27 d’agost.
Imatge il·lustrativa
L’Abadia de Montserrat ha tornat a acollir 44 anys després la visita d’un pontífex. Gairebé 8.000 persones han acompanyat la comunitat benedictina de Montserrat per rebre’l i participar en la pregària del Sant Rosari de Glòria i el cant de la Salve i el Virolai.
Mare de Déu de Montserrat
Santuari
Escolania de Montserrat
Museu de Montserrat
Amics de Montserrat

Comentaris bíblics

26 de juny de 2026
Nabucodonosor torna a assetjar Jerusalem i venç. La repressió és molt dura: «...van manar que degollessin davant del rei Sedequies tots els seus fills, que li reguessin els ulls i el portessin encadenat a Babilònia». Davant de barbaritats com aquesta i de les quals, desgraciadament, sovint en tenim notícies, què sents i què fas?

Senyor, dóna’m un cor que sigui lent a la ira i gran en l’amor.

Santoral

26 de juny de 2026
Avui, dia 26 de juny, celebrem la festivitat de sant Pelai, màrtir, i de sant Josepmaria Escrivà de Balaguer, prevere.

Sant Pelai (o Pelagi), màrtir

Era un nen gallec nascut cap a l'any 910. Als deu anys fou dut com a ostatge a Còrdova amb el seu oncle Hermigi, bisbe de Tui. Es va poder pagar el rescat del bisbe, però el jove Pelai no va ser mai alliberat. Allà, quan tenia catorze anys, no volgué accedir a les pretensions del califa Abd-al-Rahman III de convertir-se a l'islam; sembla que el califa també es va sentir atret per l'esvelta figura de l'adolescent. Pelai va rebutjar les seves pretensions en rodó: “Sí, oh rei, soc cristià. Ho he estat i ho seré per la gràcia de Déu. Totes les teves riqueses no tenen cap valor. No pensis que per coses tan fugisseres renegaré de Crist, que és el meu Senyor i el teu, malgrat que tu no vulguis”.

Finalment, sant Pelai morí cruelment martiritzat per desmembrament cap a l'any 925. Les seves despulles foren dutes a Lleó i després a Oviedo, on actualment es veneren, al monestir benedictí del seu nom. Relíquies seves també es veneren des d’antic al monestir benedictí de San Pelayo de Antealtares de Santiago de Compostel·la.


Sant Josepmaria Escrivà de Balaguer, prevere

Nascut a Barbastre el 1902, després de passar un temps al seminari de Logronyo, l’any 1925 fou ordenat sacerdot a Saragossa. Exercí el ministeri pastoral en ambients rurals, obrers i universitaris. Fou professor de filosofia, ètica professional i dret romà a Saragossa i a Madrid.

Com ell explica, el 2 d'octubre de 1928, dia dels sants Àngels, experimentà la inspiració divina que el dugué a fundar, a Madrid, l'Opus Dei: “tenia vint-i-six anys, la gràcia de Déu i bon humor. Res més. Vaig entendre que havia de fundar l’Opus Dei”. Ell en fou president general amb l'objectiu de promoure la santificació de les persones en la vida quotidiana, tot accentuant el valor del treball com un mitjà de santificació personal i d'apostolat.

Després de la Segona Guerra Mundial, una vegada instal·lat definitivament a Roma, l'Opus Dei s'anà estenent ràpidament arreu del món. És autor d'obres d'espiritualitat, entre les quals destaca Camí (1939) i Via Crucis, obra pòstuma (1981). Morí a Roma el 1975 i fou canonitzat l’any 2002.

Els valors benedictins de Montserrat

El lema Ora, Lege, Labora, Rege te ipsum, In Communitate es pot començar a llegir de de la seva base per anar-ne desgranant els valors que conté fins a arribar al cim al que no és altre que Déu.

ORA
LEGE
LABORA
REGE TE IPSUM
IN COMMUNITATE

La pregària

La pregària és el centre del dia a dia dels monjos. A través de l'Ofici Diví i la Missa conventual, la comunitat s'uneix per trobar-se amb Déu i amb els germans. Preguem per recordar que la vida és més gran que nosaltres i trobar sentit a allò que fem.